2025. március 12.

március 3-20. Középiskolai szóbeli felvételik

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. március 12.

március 3-20. Középiskolai szóbeli felvételik

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

március 3-20. Középiskolai szóbeli felvételik

Most vagy soha - 2016. március 15.

20160315

Az első tüntetés, melyet a Tanítanék Mozgalom szervezett 2016 nemzeti ünnepén volt – a már szokásos zuhogó esőben. Ez volt a harmadik esemény, ahol színpadra léptünk, s mindig esett – nem véletlenül lett egy esernyő a logónk.

A vonulás:

A beszédek:

A színpadra lépett Sándor Mária is, aki az egészségügyi dolgozókat képviselte – ő és mi is fontosnak tartottuk (már akkor) a különböző területek összefogását. A békés demonstráció egyik ikonikus jelenete hozzá kötődik:

A tüntetésen elhangzott 12 pont azonnali követelés (elmondta Pilz Olivér):

SZERVUSZTOK!

Kérlek benneteket, hogy mikor az egyes pontok után felteszem a kérdést: „EGYETÉRTETEK?”, akkor és amennyiben ez valóban így is van – hangosan feleljetek „IGEN”-nel!
Elpróbáljuk: EGYETÉRTETEK?…
Figyeljetek, ettől hangosabban és egyszerre kell felelnetek!
Ez most a követelések megszavazása!  EGYETÉRTETEK?…
No, akkor elkezdjük a sürgősségi követelések nemzeti konzultációját. EGYETÉRTETEK?… 

1. pont: Az érettségire vonatkozó módosításokat halasszák el!
Nem hagyhatjuk, hogy a mostani tizenegyedikes diákoknak jövőre úgy kelljen érettségizniük, hogy még most sem tudhatják pontosan annak követelményeit.  EGYETÉRTETEK?…

2. pont: A középfokú szakképzési rendszerben a kormány által tervezett minden változtatást azonnal függesszenek fel!
Azzal, hogy drasztikusan csökkentik a közismereti tantárgyak óraszámát és kötelezővé teszik a szakmai tárgyból tett érettségit a szakiskolások után most a szakközépiskolásoknak is lehetetlenné teszik, hogy megváltoztassák a 14 éves korukban hozott pályaválasztási döntésüket. Nem engedhetjük, hogy a diákok kétharmada már 14 évesen elveszítse szabad döntéshez való jogát! EGYETÉRTETEK?…

3. pont: Csökkenteni kell a tanulói terheket!
Nem csoda, hogy a túlzsúfolt tanterv és a megnövekedett óraszámok miatt diákjaink teljesítménye folyamatosan romlik. A Munka törvénykönyve szerint a heti munkaidő 40 óra, akkor gyerekeinknek se kelljen ettől többet tanulással tölteniük! EGYETÉRTETEK?…

4. pont: A különleges bánásmódot igénylő gyermekek méltányos és eredményes ellátásáért azonnali, kármentő intézkedések szükségesek!
A mozgás- vagy érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, pszichés fejlődési zavarral, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekeknek is joguk van olyan oktatáshoz-, neveléshez-, fejlesztéshez, hogy saját képességeikhez mérten a lehető legtöbbet érhessék el. EGYETÉRTETEK?…

5. pont: A kormányzat tegyen azonnali intézkedéseket a roma tanulók növekvő szegregációjának visszaszorítása, a diszkrimináció minden formájának hatékony tilalma érdekében!
Magyarországon folyamatosan újratermelődik a társadalmi egyenlőtlenség. Ezt a folyamatot haladéktalanul meg kell állítani! Felszámolásának egyik legerősebb intézményi rendszere az iskola. EGYETÉRTETEK?…

6. pont: Követeljük a tankönyvválasztás tényleges szabadságát!
Az állam 15 milliárdos piacot kebelezett be a tankönyvkiadás államosításával az ingyenes tankönyvre való hivatkozással. Pedig Európa számos országában magán és állami kiadók együttes részvételével sikerült ezt megoldani. Gyerekeink most egy szűk kínálatból, gyakran szakmailag kifogásolható minőségű tankönyvekből kénytelenek tanulni. A tankönyvválasztás szabadsága a pedagógus és a szülő joga. EGYETÉRTETEK?…

7. pont: A pedagógus életpályához kapcsolódó minősítés és a pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét azonnal fel kell függeszteni, a folyamatban levő eljárások befejezésének kivételével!
Az egész eljárás hemzseg az anomáliáktól: ebben a rendszerben előfordulhat, hogy egy középiskolai tanár minősíti az óvónő munkáját vagy olyan személy a nyelvszakos tanárt, aki nem is beszéli az adott idegennyelvet. Nem hagyhatjuk, hogy a tanárok értelmetlen, mindennemű pedagógiai haszon nélküli adminisztrációra fecséreljék idejüket és energiájukat, ahelyett, hogy a tanítással, a gyerekekkel foglalkoznának. EGYETÉRTETEK?…

8. pont: Azonnali hatállyal teremtsék meg a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának jogszabályi kereteit! Szüntessék meg a létszámstopot!
Az új szabályozások miatt, ha egy pedagógus tanév közben éri el a nyugdíj-korhatárt, akkor azonnal nyugdíjba kell vonulnia, és a helyére nem vehető fel más. Így a tanév hátralévő részében mások sokszor óráról órára különböző személyek, sőt, az adott szakra képesítéssel nem rendelkezők látják el a feladatot helyettesítés formájában. Nem lehet, hogy a takarékosság jegyében így járjanak akár kisiskolások, akár érettségi előtt álló osztályok. EGYETÉRTETEK?…

9. pont: A pedagógusok kötelező óraszámát 22 órában kell rögzíteni, el kell törölni az ezen felüli kötött munkaidőt!
A 32 órás kötelező benntartózkodás a pedagógusokkal szembeni nyílt kormányzati bizalmatlanság megnyilvánulása. A tanárok megnövekedett óraszáma párosulva az adminisztrációs terhekkel a tanórákra való minőségi felkészüléstől veszik el az időt. Követeljük, hogy a kormány tartsa be a saját maga által hozott jogszabályokat és az intézményi létszámot mindenhol a 22 óra alapján határozzák meg, csökkentve ezzel a pedagógusok terheit. EGYETÉRTETEK?…

10. pont: Követeljük az oktatásfinanszírozás legalapvetőbb forrásainak biztosítását!
Az elmúlt időszakban az oktatás területén folyamatos volt a forráskivonás. Követeljük az európai szintű oktatásfinanszírozást! És tisztességes béreket követelünk fontos partnereinknek, a nem pedagógus végzettségű, nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő kollégáknak és az egyetemi oktatóknak! EGYETÉRTETEK?…

11. pont: Elvárjuk az oktatással kapcsolatos őszinte és nyilvános kommunikációt!
Ez a 12 pont is ott fekszik két hete valahol a miniszter asztalán. Kerekasztalon kívüli tárgyalási ajánlatunkra azonban ügyet se vetettek. Pedig a kormánynak óriási a felelőssége: adott számára a lehetőség, hogy meghallgassa és figyelembe vegye azoknak az érveit, észrevételeit, követeléseit, akik a saját bőrükön érzik ennek a rendszernek a hibáit. A pedagógusokét. A szülőkét. És legfőképp a diákokét. Az oktatás nemzeti ügy! EGYETÉRTETEK?…

12. pont: Új alapokra helyezett, az elért eredményekre építő közoktatási rendszer kidolgozását kell azonnal elkezdeni!
A szakmai szervezetek tiltakozása ellenére bevezetett, az egész oktatási rendszert felforgató köznevelési törvény bevezetése óta eltelt évek bizonyítják: rossz az irány! A centralizálás gúzsba kötötte a tanítást.  Új, az alapoktól felépített, élményszerű tudásátadást lehetővé tevő, korszerű ismereteket hatékonyan közvetítő magyar oktatási rendszert követelünk a jövő generációi számára. EGYETÉRTETEK?…

A szavazásnak vége, a nemzeti konzultáció sikeresen lezárult: EGYETÉRTETTÜNK!
Köszönöm, hogy hangot adtatok véleményeteknek!

Segíts, hogy eljussunk hozzád

– oktatási hírek mellébeszélés nélkül! Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le semmiről:

Olvass tőlünk szuper hírlevelet!

MIÉRT MARADNÁL LE AZ OKTATÁSI MOZGALMAK HÍREIRŐL?

  • Ország HU? Hungary
  • Loading
    Támogatta: Szabad Vonalzó

    Szabad Vonalzó

    A Tanítanék Mozgalom hírfelülete