április 10–11. Általános iskolai beiratkozás
április 17–27. Tavaszi szünet
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete
április 10–11. Általános iskolai beiratkozás
április 17–27. Tavaszi szünet
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete
április 10–11. Általános iskolai beiratkozás
április 17–27. Tavaszi szünet
írta: Takács Lara az ADOM Diákmozgalom kommunikációs elnöke
Az ADOM Diákmozgalom idén is megrendezte az Alternatív Diákparlamentet, ahol az ország különböző részeiről érkező diákok és diákszervezetek tagjai vitatták meg az őket is érintő problémákat. Volt szó többek között az oktatás modernizációjáról, a diákok értékeléséről, az érdekképviseletről és a diákok tehermentesítéséről.
Az ADOM Diákmozgalom 2014-ben Független Diákparlamentként indult. A tavalyi év során a szervezet tízéves fennállásának megünnepléseként egy tíz eseményből álló programsorozatot tartottunk, melynek az első eseménye a 2024-es Alternatív Diákparlament volt. A tavalyi év sikerén felbuzdulva idén is megszerveztük az ülést, ami az elmúlt évhez hasonlóan a Nádor utcai CEU épületében került megrendezésre.
A mozgalom tagjaként én is részt vettem az esemény szervezésében és megvalósításában. A hónapokig tartó előkészületek után egy nagyon tartalmas és produktív ülést sikerült megrendezni, ahol mi, diákok valódi problémákról értekezhettünk.
Az esemény célja egy javaslatcsomag összeállítása a vitán elhangzott javaslatok alapján.
Az ülést Bozai Ákos, az ADOM elnöke nyitotta meg. Ezután kétperces felszólalásokban mondhattuk el a véleményünket.
Az első téma a diákok tehermentesítése volt.
„Sok felesleges tantárgy, felesleges óra, a diákok közép- és általános iskolában is túl vannak terhelve. Ez pszichológiai fenyegetést is jelent. Ezzel kapcsolatban szeretnénk ötletelni.”
Szó esett többek között a „töltelék” tantárgyak csökkentéséről, a kilenc órai iskolakezdésről és a tanórák A-B héten való elosztásáról.
Második témánk a diákönkormányzatok és a diákképviselet volt.
Egyesek szerint a diákönkormányzatok hatásköre nagyon le van szűkítve, míg mások elégedettek voltak az iskolájukban működő DÖK-kel. Mindannyian egyetértettünk azzal, hogy diákként az érdekeinket képviselni kell az iskolában és hangot kell adnunk az ötleteinknek és a véleményünknek.
Harmadik témának az oktatás modernizálását választottuk.
A körülbelül egyórás vita alatt beszéltünk a telefontilalom hátrányairól, a kiosztott laptopok hasznosságáról, a KRÉTA e-napló rendszerről és az online tankönyvekről is.
Utolsóként pedig az iskolai értékelést vettük elő.
Érintettük a kompetenciamérések osztályozását és kitértünk a szóbeli értékelésekre is, melyeket a készségtantárgyak minősítésére javasoltak.
A közel négyórás vita után témakörönként 6-8 fős munkacsoportokban folytattuk a munkát. A csoportok nekiláttak pontokba szedni és kidolgozni a javaslatokat. Ezek véglegesítésén az eseményen részt vett diákok és a szervezet már dolgozik.
Terveink szerint a javaslatcsomagot rövid időn belül továbbítjuk a Belügyminisztériumhoz.
Az ülés produktívan zajlott, rengeteg értékes és hasznos felszólalást hallgathattunk meg.
Célunk, hogy az eseményt minden évben megrendezzük, annak érdekében, hogy minél több diák hangot adhasson véleményének, elmondhassa javaslatait és más diákokkal együttműködve dolgozhasson egy jobb oktatási rendszerért.
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete