Hogyan tovább

„Amilyen vagy, olyan maradsz” – merre van az előre, magyar oktatási rendszer?

▶︎ Videóinterjúnk.

Horváth Ádám sokoldalú oktatási szakértő – a digitális pedagógia egyik hazai apostola, a posztmodern pedagógiai iskola egyik művelője. A koronavírus-járvány idején a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ vezetője volt egész addig, amíg – sokak meglepetésére a járvány és a digitális munkarend kellős közepén – az intézmény meg nem szűnt. Ezt megelőzően sokadmagával részt vett a Digitális Oktatási Stratégia kidolgozásában is.

Ugye, megtetted már?

Ha már erre jársz, arra kérünk, légy szíves, kövess bennünket a Facebookon is, és a YouTube csatornánkon is, hogy könnyebben eljuthassunk hozzád.

Nagyon szeretnénk még sok jó cikket írni itt, a szavon.hu oldalain – ehhez viszont magunknak kell előteremtenünk a feltételeket. Arra is kérünk itt, ha megteheted, támogasd a munkánkat az erre a linkre kattintva megnyíló támogatói oldalon!

Köszönjük!

Horváth volt annak a nagyszabású kampánynak is a kezdeményezője – ekkor még az Informatikai Vállalkozások Szövetségének, az IVSZ-nek a színeiben –, ami azt célozta, hogy tudatosuljon a döntéshozókban, hatalmas a hiány informatikusból. Horváth tudhat valamit, hiszen ezt a kampányt nem fogadta ellenségesen a kormány, és hajlandó volt intézkedéseket tenni a szakemberhiány mérséklésére.

Jelenleg a Maker’s Redbox-nál, egy kooperatív tanulási megoldások fejlesztésére koncentráló magáncégnél dolgozik szakmai vezetőként: ma Franciaországtól Kanadáig, Észtországtól Bulgáriáig 15 ezer helyen létezik „makerspace”, azaz digitális alkotóműhely, amit saját alkotópedagógiai módszertanuk alapján, ezekkel az eszközökkel rendeztek be. Ebben a módszertani paradicsomban készítettem interjút Horváth Ádámmal, amelyben olyan kérdéseket érintünk, mint

  • a magyar oktatás lemaradása a világ, vagy akár a kelet-európai térség államaihoz képest,
  • miért szűnhetett meg a digitális módszertani központ a koronavírus és a digitális oktatási pánik kellős közepén,
  • az osztálytermek felújítása vs. tanulási terek berendezése,
  • mit kellene tennünk ahhoz, hogy nem maradjunk le teljesen menthetetlenül a térség és az OECD országai mögött.

Követsz már bennünket?

Ugye, követsz bennünket a Facebookon, és a YouTube csatornánkon is, hogy könnyebben eljuthassunk hozzád? Mert tényleg nem egyszerű.

Ha módodban áll, kérünk, támogasd a munkánkat is az erre a linkre kattintva megnyíló támogatói oldalon!

Köszönjük!