2025. március 12.

március 3-20. Középiskolai szóbeli felvételik

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. március 12.

március 3-20. Középiskolai szóbeli felvételik

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

március 3-20. Középiskolai szóbeli felvételik

Tanévzáró – 2016. június 11.

20160611

Ezen a napon az ország több pontján zajlottak események.

Budapest – Várkert Bazár:

Sulyok Blanka felhívása a Tanévzáróra: https://www.youtube.com/watch?v=aD-T03X2nck

Részlet a „központi” eseményből: https://www.youtube.com/watch?v=bsLjbyq9qLM

Beszámoló az eseményről az RTL-en: https://www.youtube.com/watch?v=1E4hie6-BNE

És az introblog.hu-n: https://www.youtube.com/watch?v=3e7Aa1p9icM

A Tanítanék Mozgalom üzenete, ami minden helyszínen felovasásra került:

Tisztelt Megjelentek, Kedves Barátaink!

Fogadjátok szeretettel az ország minden pontján a Tanítanék Mozgalom üzenetét!

A kormány látszattárgyalásokat folytatott a Köznevelési Kerekasztallal, míg a Civil Közoktatási Platform hiába várta a kormányt egyeztetni. A pedagógus szakszervezetek tárgyaltak a kormánnyal. Eredménytelenül. A kormányzat átvágta a pedagógusokat, ismét megalázva egy szakmát, bennünket. A kormánnyal nem lehet szót érteni! Ezért Gandhi szavait használva több jótanácsot is megfogalmaztunk számukra.

Először is üzenjük a cinikus és öntelt politikusoknak, hogy ők is megértsék:

Nem vehetik el az önbecsülésünket, ha mi nem adjuk oda.”

Üzenjük a kormánynak, hogy:

Kétféle hatalom létezik. Az egyik a büntetéstől való félelemmel éri el a célját, a másik szeretetteljes cselekedetekkel. A szereteten alapuló hatalom százszorta hatékonyabb és maradandóbb, mint az, amelyik a büntetéstől való félelemből ered.”

A Tanítanék Mozgalom tevékenysége csak annyiban tekinthető sikeresnek, hogy felszínen tudott tartani egy nemzeti ügyet, a társadalom számára érthetővé tette az üzenetet: Gyermekeink jövője a tét!

Üzenjük mindannyiótoknak, de úgy, hogy ők is megértsék:

Nem szabad elfelejtenünk, hogy a történelem során mindig is voltak olyan zsarnokok és gyilkosok, akik egy ideig legyőzhetetlennek tűntek, de végül mindig elbuktak. Mindig.”

A Tanítanék Mozgalom tanult az elmúlt fél év hibáiból, ezért még elszántabban folytatja a megkezdett munkát. A CKP alapértékeit szem előtt tartva sürgősen tennünk kell a kormány rombolása ellen! Nekem, neked és mindenkinek. Együtt!

Vállalnunk kell a véleményünket, az arcunkat, a nevünket!

El kell fogadnunk, hogy a pusztítás ellen időnként radikális módon kell fellépnünk.

És ezért azt is vállalnunk kell, hogy támadni fognak minket, megpróbálnak eltiporni, le akarnak járatni.

DE mi következetesen és határozottan fogunk fellépni! ÉS mindig erőszakmentesen!

Ezért azt üzenjük a Kormánynak, hátha megértik, és alkalmazzák ők is:

Használd az igazságot az üllődnek, az erőszakmentességet a kalapácsodnak, és utasíts el mindent, ami nem állja ki az igazság üllőjének és az erőszakmentesség kalapácsának próbáját.”

A Tanítanék tehát Gandhi tanítása szellemében radikális üzemmódba vált. A Mozgalom önkéntesek jelentkezését várja az ország minden pontjáról.

Ehhez elszántságra van szükség. Olyan emberekre, akik névvel, arccal, cselekedettel vállalják a küzdelmet. Olyan hazafiakra, akik félelem nélkül szembenéznek a hatalommal. Olyan jellemekre, akik hajlandók vásárra vinni akár a saját bőrüket is. Olyanokra, akik legyőzték saját démonjaikat, és ki merik mondani, hogy „Nincsen hatalmatok felettünk!”.

Gyertek, álljatok mellénk! Üzenjük a kormánynak: Tanítanék!

Ezért nyáron sincs megállás. Szervezkedünk, munkatervet készítünk, megvitatjuk veletek a CKP által kidolgozott hosszú távú oktatási stratégiai koncepciót, fórumokat tartunk. (Megyünk hozzátok is, ha szeretnétek!) Honlapunkon folyamatosan tájékoztatunk benneteket a fejleményekről. A szeptemberben kezdődő, az ideitől még terheltebb tanévben meglepő akciókkal próbáljuk a kormányt jobb belátásra kényszeríteni gyermekeinkért, a jövőért, Magyarországért.

A szeretet lángjaiban a legkeményebb vasnak is meg kell olvadnia.”

Pilz Olivér (Tanítanék) és Szűcs Tamás (PDSZ) közös beszéde Miskolcon:

Kedves Összegyűltek!

Ma negyedszer vonultunk az utcákra. Azért vagyunk megint itt a téren, mert a Tanítanék Mozgalom, a Pedagógusok Szakszervezete, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete és a Civil Közoktatási Platform tagszervezetei országszerte közös demonstrációra hívtak mindenkit, hogy bizonyítsuk, nem fáradtunk el, nem adjuk fel.

Hónapok óta mindannyian a magunk eszközeivel küzdünk, hogy követeléseink eljussanak a kormányhoz, de a kormány nem tud, vagy nem akar javítani az oktatás helyzetén, sőt, legutóbbi tervezetei akár arra a következtetésre is vezethetnek, hogy szándékosan rombolja azt.

Voltak munkánknak részeredményei: egyre többen veszik a bátorságot, hogy megfogalmazzák a problémákat.

A kormány pedig ígérgetett, hogy szétforgácsolja az egységet. Sokszor mondtuk, hogy itt rendszer- átalakításra van szükség! És ennek elfogadtatásában bizony mindannyian sikertelenek voltunk. Mert bár a társadalom támogatja céljainkat, de a társadalom által megválasztott kormány erre még mindig fittyet hány. Tisztességtelen eszközökkel játszik: kivár, próbál egymás ellen kijátszani, semmibe vesz, lekezel, lejárat, megfélemlít, dezinformál, ígérget és átvág. Hol van itt a fair play? Könyörgöm, az oktatás nem foci, hogy mindenki értsen hozzá –a pap, a gépészmérnök, a jogász…!

A Civil Közoktatási Platform a semmibe vett, a jövő tanév megmentésére kidolgozott 12 pontja után összegyűjtötte azokat az alapértékeket, melyek szerintünk egy jó iskolarendszer alapjait kell, hogy képezzék: gyermek- és diákközpontúság; méltányosság, diszkriminációmentesség, esélyteremtés; a kompetenciák fejlődésének támogatása; demokratikus működés: nyitott, partneri viszony; autonómia és elszámoltathatóság; átlátható és átjárható iskolarendszer.

És mit tett a kormány? Elevenítsük fel hogyan reagáltak kéréseinkre, követeléseinkre!

KérésünkA kormány ígérete, bevezetett módosítása
Egy kézben, a korábban jobb gazdaként eljáró önkormányzatoknál legyen az iskolák fenntartása és működtetése, ahol ez lehetséges.Teljes államosítás: önkormányzat nem lehet Magyarországon iskolafenntartó, eltérően az egyházaktól és alapítványoktól.
Az állami intézményfenntartás átalakítása nem járhat intézménybezárással.Megkezdődött – szerdán kaptuk a hírt: a KLIK közölte az egyik kistelepülési iskola igazgatójával, hogy megszűnik a felső tagozatuk.
Induljunk el azon az úton, hogy mielőbb a GDP 6%-át fordítsa a kormány közoktatásra (ami az Európai Unión belül egy átlagos érték).A jövő évi költségvetésben annyival terveznek többet, amennyit az alultervezett ideibe kénytelenek pótlólag beletenni, hogy az azonnali összeomlás elkerülhető legyen – ebből a semmiből fogja futni az újonnan államosított iskolák fenntartására, felújítására is.
A jövő ilyenkorra tervezett érettségi módosításokat halasszák el!A régi történelematlaszok még használhatók lesznek jövőre – ezen kívül semmi: a kéttannyelvűsök más nyelven vizsgáznak majd történelemből, mint amin tanulták azt; az új szakmai vizsgatárgyaknak mai napig nem ismert a tematikája…, hogy csak a két legdurvább esetet említsük.
A szakképzés átalakítását függesszék fel, mert az bevezetésre alkalmatlan.Az NGM ragaszkodik a szakképzési rendszer átalakításához, annak ellenére, hogy az oktatás minden szereplője – beleértve a Nemzeti Pedagógus Kart és a Köznevelési Kerekasztalt is – ill. jelentős gazdasági szereplők is elítélik azt. A szakmai kerettantervek pedig még tervezet formájában sem léteznek.
A középfokú végzettség megszerzésének lehetőségét mindenkinek biztosítsák!Ezt meg sem hallották, pedig a statisztikák jelzik, hogy a tankötelezettség 16 éves korra való leszállításával egyre több fiatal már csak közmunkaprogramban fogja leélni az életét.
Legyen új közoktatási és szakképzési törvény! Alapjaitól új NAT-ra van szükség!Szó sincs új törvényekről. Az ígéretekből az derül ki, hogy a NAT is csak felületi kezelést kaphat.
Már szeptembertől csökkenteni kell a tanulói terheket!Elhangzott egy komoly ígéret. Az alsósoknak már csak napi 4 órája lehet – igaz a tananyag mennyisége egyelőre nem változik.
A különleges bánásmódot igénylő gyermekek méltányos és eredményes ellátásáért azonnali kármentő intézkedések szükségesek!Semmilyen érdemi változtatás nem történt, sőt, még a jogszabály által előírt szolgáltatásokat sem kapják meg a gyerekek.
A kormányzat tegyen azonnali intézkedéseket a diszkrimináció minden formájának hatékony tilalma, a roma tanulók növekvő szegregációjának visszaszorítása érdekében!Itthon semmi sem történt, viszont az Európai Unió kötelességszegési eljárást indított Magyarország ellen ez ügyben.
Legyen szabad a tankönyvválasztás!Teljes elzárkózás: sok tankerület még az állami tankönyvlistán lévő egyes kiadványok megrendelését is önkényesen cenzúrázta.
Függesszék fel a pedagógusok minősítési- és szakmai ellenőrzési rendszerét!Felfüggesztés nincs. Engedmény viszont, hogy nyugdíj előtt 7 évvel automatikusan, minősítés nélkül pedagógus 2-be lehet lépni, viszont a törvénytervezet alapján még bonyolultabb, újabb adminisztrációs terhekkel járó ellenőrzés vár ránk.
Teremtsék meg a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának jogszabályi kereteit! Szüntessék meg a létszámstopot!
HŰ! Csak nem néztek el valamit? De ez is a MI eredményünk!
Eredmény van: a nyugdíjkorhatárt elérők két évig tovább dolgozhatnak és megszüntették a létszámstopot is.
A pedagógusok kötelező óraszámát 22 órában kell rögzíteni!Minden könnyítéstől kategorikusan elzárkózik a kormányzat.
A nem pedagógus végzettségű oktatást segítő dolgozók bérét rendezni kell!
És erre van fedezet?
7 %-os emelését ígérnek nekik.

Nyoma sincs a költségvetésben – de nem is kell, mert még mindig a minimálbér alatt maradnak.
Elvárjuk az oktatással kapcsolatos őszinte és nyilvános kommunikációt!Hát ezt ismerjük: Se nem őszinte, se nem nyilvános.
Új alapokra helyezett, az elért eredményekre építő közoktatási rendszer kidolgozását kell elkezdeni!Ugyan már: stratégiai tervezés ahol ötletelni is lehet?
A minőségi munkavégzést az igazgató anyagilag is elismerhesse!




Akkor lehet, hogy egy újabb értékelési rendszer is a nyakunkba szakad?
Szabad, de ezt a kormány által állandóan emlegettet béremelés következő, esedékes részéből kell megoldani, tehát azt a fizetést, amit törvényben rögzítettek – fittyet hányva a jogszabályra – nem mindenki fogja megkapni. A differenciálás alapja egy kompetencia és teljesítményalapú értékelési rendszer kell legyen.
A mi munkaidőnkbe minden belefér!

 Ezek után elérkezett az értékelés ideje, jöhet a bizonyítványosztás!

Kezdjük az Emberi Erőforrások Minisztériumánál, mely a központi forráskivonás fedőszerve. Az elmúlt 6 évben a legfőbb feladata az volt, hogy hogyan lehet minél több pénzt elvenni az oktatástól, az egészségügytől, a szociális ágazattól és a kultúrától.

1./ Először jöjjenek az államtitkárok:

Egyiküket, Czunyiné Bertalan Juditot nem is kell már értékelnünk, mert saját társai buktatták meg menet közben. Tőle legfeljebb ennyit tudnánk idézni: „Köszönöm…, köszönöm.” – Azért küldjük utána a barátai által kiállított bizonyítványt:

Skandálás: meg-buk-tál vagy e-lég-te-len; 1-es az eleresztett lufin

2./ Voltak velünk kapcsolatos emlékezetes megnyilvánulásai Klinghammer Istvánnak, korábbi felsőoktatási államtitkárnak is: „Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál.” – Felemelő érzés hallgatni ezeket a szavakat. Megbecsülést sugárzó értékelése ez egész szakmánknak – igaz azóta virágkorát éli a kockásing-biznisz. Így ne felejtsük, hogy neki köszönhetjük egyik jelképünket. – Köszönjük, István. Ez is egyes.

Skandálás: meg-buk-tál vagy e-lég-te-len; 1-es az eleresztett lufin

3./ Palkovics László, az új oktatási államtitkár már februárban, az első esernyős tüntetés előtt azt mondta, hogy – idézem – „Okafogyottá vált a szombati, pedagógusok sztrájkbizottsága által szervezett fővárosi tüntetés. Nincs olyan, a szakszervezetek által felvetett kérdés, amelyről a köznevelési kerekasztalon, illetve külön egyeztetésen ne tárgyaltak volna, ezért nincs értelme a demonstrációnak.” Látjuk az eredményét és igazságtartalmát is ennek a kijelentésnek.

Ha már Péchy Blanka-díjat nem fog kapni, akkor legalább értékeljük mi a teljesítményét!

Skandálás: meg-buk-tál vagy e-lég-te-len; 1-es az eleresztett lufin

4./ Vegyünk tőle egy szép és „igaz” pedagógusnapi idézetet: “ Közös munkával a kerekasztal mellett, a pedagógusokkal együtt igyekszünk meghozni a köznevelést érintő döntéseket. Bízom benne, hogy a növekvő anyagi megbecsülésen túl ez a partnerség is egyre erősebb lesz és hogy ezt önök érzik.” Érzitek? Akkor, hanyasra értékeljük a csődminiszter, az EMMI felszámoló-biztosának, a biciklitoló bajnoknak, Balog Zoltánnak a teljesítményét?

Skandálás: meg-buk-tál vagy e-lég-te-len; 1-es az eleresztett lufin

5./Következzenek azok, akik mindenhez értenek, mindig mindenről határozott elképzelésük van, akár hetente más és más:

Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője. Szerinte „a Fidesz-KDNP minden oktatási kérdés megvitatására nyitott… Természetesen szabadon lehet tüntetni, de a tüntetés alkalmatlan fórum szakmai kérdések interaktív megvitatására.” Úgy látszik elfelejtkezett róla, hogy korábban ők is próbáltak a parlamenten kívül megoldani olyan kérdéseket, amiket bent nem sikerült – és mi sem az utcán akartuk kezdeni!

Folytassuk egy „nagy kedvenccel” akinek saját bevallása szerint is van egy rakás kockás alsónadrágja. Németh Szilárd rezsibiztos: „A szakszervezeti vezetők az ellenzéki pártok elvtelen kiszolgálóivá váltak, az iskolákat pedig ugyanezek a szakszervezetek túszul ejtették… Ugyanúgy gátlástalanul tolják maguk előtt a gyermekeket, ugyanúgy felelőtlenül használják a kiskorú tanulókat pajzsnak, mint az Európát lerohanó illegális bevándorlók.”

Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke szerint „míg korábban az MSZP kivonta a pénzt az oktatásból és eladósította az önkormányzatokat, addig a FIDESZ visszateszi bele a pénzt, becsüli és tiszteli a pedagógusokat, illetve az életpálya-modell által segíti a bérrendezést.” – Megbecsülés, tisztelet, növekvő források??? Melyik országról beszél kabinetfőnök úr?

Menjünk tovább. Lázár János, a miniszterelnökség első embere korábban azt mondta: „Minden pedagógusnak tudomásul kell vennie, hogy a KLIK a munkaadója, ezért semmi oka nincs, hogy a dolgozók megválasszák, ki legyen a munkaadójuk. … Egyébként sem a farok csóválja a kutyát.” – Szóval mi vagyunk a farok. Később már úgy nyilatkozott, hogy „A szaktárca meghallgatja a pedagógusokat, véleményüket figyelembe veszi, s a túlzott bürokrácia felszámolására törekszik.”

Akkor melyik is az őszinte megnyilatkozása, szépmosolyú miniszter úr?

Skandálás: meg-buk-tál vagy e-lég-te-len; 1-es az egyszerre eleresztett 4 db lufin

6./ Végül, de nem utolsó sorban nézzük meg, hogy a miniszterelnök mit gondol erről az egészről? „Olyan viccesen hangzott az egész.”- mondta az 50 ezer fős március 15. tüntetés után, még korábban pedig itt a Palotaszállóban, zártkörű beszélgetésen életszerűtlennek titulálta már magának a levélnek is a megfogalmazását. Szerinte mögöttünk kizárólag ellenzéki erők, meg Soros György állhat (az a Soros, aki tudjuk, hogy korábban is támogatta a fiatalok angliai tanulmányait). Életszerűtlennek tartjátok, hogy már megint itt állunk minden konkrét ok nélkül? Értékeljünk!

Skandálás: meg-buk-tál vagy e-lég-te-len; 1-es az eleresztett lufin

Le kell vonnunk a lesújtó következtetést: sajnos az oktatáspolitika nem dicsekedhet kimagasló tanulmányi eredményekkel. Sokat kell dolgozni, hogy ebből a pótvizsgán valami kikerekedjen.

Ezzel az osztályozókonferenciát lezárom.

Akció Békéscsabán:

https://www.youtube.com/watch?v=ATKcXvwL-zs

Segíts, hogy eljussunk hozzád

– oktatási hírek mellébeszélés nélkül! Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le semmiről:

Olvass tőlünk szuper hírlevelet!

MIÉRT MARADNÁL LE AZ OKTATÁSI MOZGALMAK HÍREIRŐL?

  • Ország HU? Hungary
  • Loading
    Támogatta: Szabad Vonalzó

    Szabad Vonalzó

    A Tanítanék Mozgalom hírfelülete